Zadzwoń do nas: + 48 22 660 33 88 + 48 22 660 33 89 email: biuro@centrumwapro.pl
Autoryzowane Centrum Serwisowe Asseco WAPRO

WAPRO Mag wspomaga wszystkie aspekty działalności handlowej firmy

Zarządzanie sprzedażą – wspieranie i automatyzacja wszystkich procesów związanych z transakcjami sprzedaży (ustalenia cenników, realizacja zamówień i wystawianie dokumentów, raporty z przychodów, zysków i rentowności).

Zarządzanie magazynem – prowadzenie ewidencji towarowo-wartościowej oraz zarządzanie gospodarką magazynową firmy. Szereg narzędzi do pełnej automatyzacji pracy osób obsługujących magazyn.

Zarządzanie relacjami z klientem CRM – zarządzanie zadaniami, kontaktami oraz korespondencją z klientem z wykorzystaniem wbudowanego programu pocztowego e-Poczta.

Moduł finansowy – umożliwia pełną kontrolę finansów firmy oraz rozliczeń z kontrahentami, wspierając przy tym operacje e-przelewów.

Dowiedz się więcej…

Zalety programu WAPRO Mag

Obsługa JPK

WAPRO Mag współpracuje z bezpłatnym modułem WAPRO JPK, umożliwiając składanie deklaracji w formacie Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Efektywniejsza sprzedaż

Program umożliwia szybkie i wygodne prowadzenie sprzedaży i fakturowania oraz obsługę transakcji handlowych zarówno w walucie krajowej jak i w walutach obcych.

Większe zyski

Automatyzacja pracy w dziale handlowym pozwala pracownikom skupić się na prowadzeniu sprzedaży, pozyskiwaniu nowych klientów i ich wygodnej obsłudze.

Eliminacja błędów

Automatyzacja prac i wbudowane mechanizmy kontrolne aplikacji znacznie zmniejszają ryzyko popełnienia błędów zarówno w ewidencji magazynu jak i w sferze handlowej.

Sprawniejsza wymiana danych

Współpraca z pozostałymi aplikacjami WAPRO ERP ułatwia kontrolę i zarządzanie firmą, a wielofirmowość usprawnia zarządzanie nawet rozbudowaną siecią sprzedaży.

Łatwiejszy rozwój

WAPRO Mag umożliwia łatwy rozwój firmy pozwalając na prostą rozbudowę o nowe stanowiska, oferując bardziej rozbudowane warianty, a także umożliwiając łatwe tworzenia nowych funkcjonalności.

Usługi subskrypcyjne – jako usługi subskrypcyjne w ramach licencji na użytkowanie pakietu WAPRO ERP określane są funkcje, które dostępne są dla użytkowników, którzy posiadają aktualną wersję programu i ich wygaśnięcie następuje z końcem roku kalendarzowego w ramach, którego kończy się podstawowe wsparcie dla danej wersji. Dla przykładu użytkownik wykupujący aktualizację 03.10.2017 r (wersja 8.3X.X) może bez aktualizacji korzystać z usług subskrypcyjnych do 31.12.2018 r.. W październiku 2018 r. ukaże się wersja 8.4X.X, co powoduje wygaśnięcie podstawowego wsparcia dla wersji 8.3X.X ale użytkownicy otrzymują 3 miesięczny okres karencji wykorzystania usług subskrypcyjnych bez konieczności aktualizacji.x

Możliwości programu różnią się w zależności od wybranego wariantu

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Wysyłka wiadomości SMS z wykorzystaniem integracji z SMSApi (www.smsapi.pl)

                

Obsługa paczek kurierskich

                

WAPRO RODO

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Możliwość generowania deklaracji JPK z danych WAPRO Mag poprzez bezpłatny moduł WAPRO JPK

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Możliwość weryfikacji wiarygodności kontrahenta za pośrednictwem firmy Coface

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Integracja z platformą e-commerce

                

Ilość sklepów

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Integracja z platformą e-commerce

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Integracja z InfoBIP SMS API

                

Integracja z SMSAPI

                

Wysyłanie SMS do kontaktów kontrahentów

                

Wysyłanie SMS dla zaznaczonych rozrachunków

                

Wysyłanie SMS dla zaznaczonych zamówień

                

Automatyczne wysyłanie SMS przy zmianie statusu zamówienia

                

Wysyłanie SMS do kontaktów kontrahentów przypisanych do zadania CRM

                

Wysyłanie SMS ze śledzeniem adresu URL oraz sprawdzeniem konwersji kliknięć

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Możliwość wysyłania i odbierania wiadomości email za pomocą wbudowanego klienta poczty

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Możliwość automatycznego zapisywania załączników w wersji elektronicznej we wbudowanym module e-Dokumenty

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Możliwość pracy w sieci

                

Elektroniczna wymiana danych w programie Biuro Rachunkowe Online

                

Optymalizacja pracy terminalowej poprzez wyłączanie grafik w programie

                

Możliwość zapisywania filtrów użytkownika

                

Automatyczne pobieranie kursów walut z NBP

                

Automatyczne pobieranie kursów walut z ECB

                

Listy szczegółów na oknach dokumentów i kartotekach

                

Możliwość blokowania kolumn na listach pozycji podczas przewijania

                

Zapisywanie logo do wydruków w bazie programu

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Dowolna liczba magazynów i oddziałów

                JEDEN

Możliwość prowadzenia wielu firm w programie (każda firma musi nabyć odrębną licencję)

                

Możliwość przypisania domyślnego rachunku bankowego do magazynu

                

Możliwość przypisania domyślnego rachunku bankowego do waluty

                

Sprawdzenie stanów magazynowych w innych magazynach indywidualnie dla asortymentu

                

Możliwość przeglądania całej kartoteki asortymentowej bez zmiany magazynu

                

Przesunięcie międzymagazynowe

                

Dokumenty przesunięć międzymagazynowych odłożone w czasie

                

Możliwość wzajemnego kasowania i modyfikacji dokumentów MM w magazynach

                

Możliwość definiowania nagłówków tekstowych do wydruku na dokumentach

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Wsparcie dla różnego rodzaju dokumentów handlowych (faktury, paragony rachunki itp.)

                

Moduł szybkiej sprzedaży detalicznej

                

Generator dokumentów seryjnych (faktury abonamentowe)

                

Możliwość definiowania ewidencji Netto/Brutto dla dokumentów

                

Możliwość blokowania dokumentów przed edycją

                

Pobieranie towaru na dokument bezpośrednio z innego magazynu na dokument handlowy

                

Możliwość łączenia w jednym dokumencie handlowym, dokumentów magazynowych z różnych magazynów

                

Faktury uproszczone

                

Faktury RR

                

Faktury zaliczkowe

                

Faktura zaliczkowa krajowa w walucie

                

Faktura zaliczkowa nie krajowa w walucie

                

Możliwość modyfikacji specyfikacji faktury końcowej do faktury zaliczkowej.

                

Faktury krajowe w walucie

                

Naliczanie kosztów dodatkowych dla faktur krajowych zakupu w walucie

                

Faktury marża

                

Faktura nieobrotowa

                

Faktura ProForma

                

Faktury MP – Metoda kasowa

                

Faktura – MP

                

Obsługa wielu momentów podatkowych VAT

                

Eksport/import faktur w formacie XML zgodnie ze specyfikacją ECOD

                

Automatyczne/ręczne generowanie deklaracji Intrastat

                

Eksport deklaracji Intrastat do pliku XML

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Możliwość dodawania dokumentów ofert dla kontrahentów

                

Możliwość tworzenie wielu wersji tej samej oferty z zachowaniem poprzedniej

                

Możliwość realizacji wielu ofert na jedno zamówienie

                

Możliwość tworzenia grupowo jednego zamówienia do jednej oferty dla zaznaczonych ofert

                

Możliwość konfiguracji statusów i numeracji dokumentów dla ofert

                

Możliwość automatycznej wysyłki powiadomień

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Moduł obsługi akcyzy od wyrobów węglowych

                

Dokumenty dostawy na wyroby węglowe

                

Automatyczne przygotowanie i drukowanie deklaracji AKC-WW

                

Zestawienie dokumentów dostaw wyrobów węglowych

                

Automatyczne tworzenie dokumentów dostaw wyrobów węglowych na podstawie dokumentów magazynowych / handlowych

                

Zestawienie zużytych wyrobów węglowych

                

Zestawienie dokumentów dostawy prezentujące wysokość akcyzy

                

Zestawienie dokumentów dostawy prezentujące wysokość marży

                

Tworzenie własnych typów dokumentów magazynowych

                

Dokumenty SAD i praca w innych walutach

                

Dokumenty SAD z opcją Przychód odłożony w czasie

                

Dokumenty PZ odłożone w czasie

                

Eksport/ import dokumentów między oddziałami
w zakresie kartotek asortymentów i kontrahentów, przesunięć międzymagazynowych i zamówień w zakresie kartotek asortymentów i kontrahentów, przejścia międzymagazynowych i zamówień w zakresie kartotek asortymentów i kontrahentów, przesunięć międzymagazynowych i zamówień
Definiowalne klasyfikacje dokumentów

                

Transakcje wewnątrzwspólnotowe (UE)

                

Możliwość automatycznego rozchodowania dostępnej ilości dla zaznaczonych towarów

                

Alokowanie dostawy w momencie zatwierdzania pozycji, co pozwala zwiększyć bezpieczeństwo przy jednoczesnej pracy wielu użytkowników w jednym systemie

                

Tworzenie remanentu oraz bilansu otwarcia

                

Remanent cząstkowy (możliwość sprzedawania towarów nie uwzględnionych w remanencie podczas prowadzenia remanentu w magazynie)

                

Konfiguracja numeracji wszelkiego rodzaju dokumentów (handlowe, magazynowe itp.) z możliwością rozbicia numeracji dla poszczególnych magazynów oraz możliwością zmiany w dowolnym momencie w roku

                

Możliwość wyboru numeracji ręcznej lub automatycznej

                

Powielanie wystawionych dokumentów

                

Prezentowanie szczegółów dokumentów na listach szczegółów

                

Klasyfikacja dokumentów za pomocą kolorowych etykiet na listach z opcją filtrowania

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Tworzenie kartotek z wykorzystaniem kategorii towarowych oraz kategorii wielopoziomowych

                

Powielanie asortymentu

                

Obsługa numerów serii i dat ważności

                

Obsługa kodów egzemplarzowych

                

Import artykułów z pliku CSV

                

Eksport / import kartoteki asortymentu w wewnętrznym formacie TXT

                

Możliwość wykorzystania wbudowanych operacji dodatkowych dla towarów (np. grupowa zmiana cena dla zaznaczonych pozycji)

                

Zaawansowane grupowe operacje zmiany cen oraz danych handlowych dla zaznaczonych towarów

                

Nieograniczona ilość rubryk cenowych dla towarów

                

Eksport / import cen sprzedaży z pliku Excel

                

Zależność cen: procentowa, kwotowa, walutowa

                

Definiowanie cen promocyjnych

                

Definiowanie minimalnego narzutu dla towaru

                

Możliwość blokowania rabatowania pozycji

                

Możliwość podpinania zdjęć pod asortyment

                

Eksport do MS Excel

                

Możliwość konfiguracji kolumn w kartotekach

                

Definiowanie atrybutów dla towaru do automatycznego generowania deklaracji Intrastat

                

Możliwość tworzenia i drukowania etykiet towarowych

                

Protokoły przecen

                

Analiza historii przychodów i rozchodów towarów

                

Prezentowanie szczegółów asortymentu na listach szczegółów

                

Analiza płynności towarów

                

Analiza dostaw i pozostałych ilości z danej dostawy

                

Definiowanie zamienników

                

Definiowanie sprzedaży wiązanej

                

Obrót opakowań zwrotnych

                

Prezentowanie szczegółów dokumentów na listach szczegółów

                

Okno szybkiego podglądu szczegółów

                

Definiowanie tekstu ostrzeżenia przy wyborze towaru na dokument np. o krótkim terminie ważności

                

Personalizacja konfiguracji kolumn

                

Personalizacja kolorów na liście artykułów dla stanów min/max lub ceny promocyjnej

                

Opcja planowane dostawy i planowane odbiory

                

Wydruk etykiet towarowych

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Sprawdzanie zaznaczonych w kartotece kontrahentów czy są czynnymi podatnikami VAT

                

Automatyczne sprawdzanie czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT podczas wystawiania dokumentu handlowego

                

Pobieranie danych o kontrahencie z GUS

                

Sprawdzanie poprawności nipu UE kontrahenta w systemie EU Vies

                

Możliwość tworzenia kartoteki kontrahentów z podziałem na różne klasyfikacje

                

Możliwość stosowania wirtualnych schematów rachunków bankowych dla kontrahentów

                

Specjalny typ kontrahenta „Operator płatności” ułatwiający rozliczenia z operatorami płatności np. Poczta Polska czy operatorzy płatności elektronicznych

                

Wbudowane operacje grupowe dla kontrahentów

                

Możliwość stosowania cenników indywidualnych

                

Eksport / import kartoteki kontrahentów w wewnętrznym formacie TXT

                

Cenniki indywidualne dla grup kontrahentów

                

Cenniki indywidualne dla wybranych kontrahentów

                

Możliwość kopiowania cenników indywidualnych pomiędzy kontrahentami

                

Cenniki indywidualne w walucie dla wybranych kontrahentów oraz dla grup kontrahentów

                

Możliwość blokowania sprzedaży dla założonych kryteriów np. przeterminowane rozrachunki lub przekroczone limity kupieckie

                

Tworzenie i drukowanie etykiet adresowych

                

Program lojalnościowy

                

Okno szybkiego podglądu szczegółów

                

Prezentowanie szczegółów kontrahentów na listach szczegółów

                

Personalizacja konfiguracji kolumn

                

Definiowanie tekstu ostrzeżenia przy wyborze kontrahenta na dokument np. o specjalnych warunkach sprzedaży

                

Wydruk etykiet adresowych

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

CRM (moduł zarządzania zadaniami oraz kontaktami z klientem)

                

Wykorzystanie wbudowanego programu pocztowego – e-Poczta

                

Funkcja kalendarza prezentująca zadania

                

Kalendarze zadań w stylu Outlook Office

                

Wysyłanie wiadomości email do kontaktów przydzielonych w zadaniu

                

Powielanie zadań

                

Tabele dodatkowe dla zadań CRM

                

Pola dodatkowe do zadań CRM

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Moduł Serwisu pozwalający realizować obsługę serwisową towarów

                

Tworzenie grup urządzeń

                

Tworzenie urządzeń serwisowanych – mogą one pobierać dane z wybranej kartoteki towarowej lub być wprowadzone ręcznie

                

Możliwość definiowania typów zleceń serwisowych

                

Dodawanie zleceń serwisowych

                

Obsługa pól dodatkowych na zleceniach serwisowych

                

Pola dodatkowe Urządzeń serwisowych

                

Pola dodatkowe Kosztorysu zlecenia

                

Pola dodatkowe zlecenia serwisowego

                

Tabele dodatkowe pozycji kosztorysu zlecenia serwisowego

                

Tabele dodatkowe urządzenia serwisowego

                

Tabele dodatkowe zlecenia serwisowego

                

Obsługę kosztorysu zlecenia

                

Możliwość generowania faktur

                

Obsługa e-Dokumentów dla zleceń serwisowych

                

Generowania zadań CrM dla pracowników realizujących zlecenie wraz z opcją automatycznej synchronizacji stanu realizacji zlecenia

                

Automatyczne wysyłanie SMS do klienta po zmianie statusu zlecenia

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Tworzenie rozrachunków oraz ich analiza

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Tworzenie dokumentów kasowych oraz bankowych wraz z możliwością tworzenia raportów kasowych i bankowych

                

Definiowanie własnych form płatności

                

Elektroniczne polecenie przelewu dla zaznaczonych dokumentów

                

Możliwość tworzenia/modyfikowania schematów elektronicznego polecenia przelewu

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Integracja z Paczkomaty Inpost

                

Integracja z Paczka w RUCHu

                

Integracja z aPaczka.pl

                

Nadawanie paczek

                

Pobieranie etykiet (pojedyncze/grupowe)

                

Anulowanie paczek

                

Pobieranie statusu paczki

                

Zamawianie kuriera

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Współpraca z systemem WAPRO Aukcje

                

Współpraca z systemami finansowo-księgowymi

                

Współpraca z systemem WAPRO Analizy

                

Możliwość publikacji analiz jako natywne raporty programów w WAPRO Mag oraz WAPRO Fakir

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Zamówienia

                

Możliwość zmiany statusów zamówień

                

Klasyfikacja dokumentów za pomocą kolorowych etykiet na listach z opcją filtrowania

                

Możliwość definiowania własnych statusów zamówień

                

Historia zmian statusów zamówienia

                

Analiza zamówień i rezerwacji

                

Zaawansowana analiza zamówień oraz automatyczny generator zamówień do dostawców

                

Automatyczna realizacja zamówień na dokument magazynowy lub handlowy

                

Zamówienia walutowe

                

Możliwość realizacji zamówień z różnych magazynów na jeden dokument handlowy

                

Oferta imienna

                

Realizacja wielu zamówień na wybrany dokument handlowy (fakturę) lub magazynowy

                

Zestawienie sumaryczne stany zamówień i rezerwacji

                

Zaawansowane operacje grupowe na zamówieniach (np. grupowe rezerwowanie towarów lub zdjęcie rezerwacji)

                

Automatyczne generowanie zlecenia montażu na zamówione produkty

                

Eksport/import zamówień w formacie XML zgodnie ze specyfikacją ECOD

                

Eksport/import zamówień do pliku TXT

                

Eksport/import pozycji zamówienia do pliki TXT

                

Prezentowanie szczegółów dokumentów na listach szczegółów

                

Moduł przenoszenia rezerwacji pomiędzy zamówieniami

                

Schowek pozycji zamówień.

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Moduł kompletacji produktów

                

Możliwość automatycznego generowania zamówień na brakujące składniki

                

Możliwość automatycznego przeliczania cen produktu względem cen zakupu

                

Zlecenia produkcyjne odłożone w czasie

                

Możliwość zakładania wielu wariantów produktów dla tego samego towaru z różnymi definicjami

                

Generowanie zleceń produkcyjnych z wybranych dostaw

                

Zestawienie aktualnych możliwości produkcyjnych

                

Zestawienie aktualnych możliwości produkcyjnych z wykorzystaniem zamienników

                

Zestawienie zapotrzebowanie na składniki (zbiorcze/indywidualne)

                

Zestawienie występowanie składnika w produktach

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Definiowane zestawienia i raporty w oparciu o Crystal Reports

                

Definiowane zestawienia i raporty w oparciu o Reporting Services

                

Kreator zestawień

                

Elastyczne metody filtrowania do generowania zestawień

                

Automatyczny transfer zestawień do formatu PDF i RTF

                

Automatyczny transfer zestawień do Excela, Worda, HTML, TXT i wielu innych formatów

                

Zestawienia wspierające rozliczanie handlowców / pracowników i monitorujące pracę użytkowników

                

Możliwość oznaczania zestawień jako ulubione

                

Dodatkowa konfiguracja raportów wbudowanych

                

Możliwość wskazania pliku z logo firmy do umieszczenia na wydrukach

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Liczba użytkowników

dowolna      dowolna     dowolna     1

Możliwość nadawania uprawnień dla grup

                

Definiowanie uprawnień warunkowych dla poszczególnych magazynów lub operacji

                

Blokowanie oglądania cen zakupu

                

Moduł zarządzania aplikacjami klienckimi

                

Analiza aktywności użytkowników

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Współpraca z terminalami płatniczymi ELAVON (seria Ingenico ICT)

                

Współpraca z centralą telefoniczną VOIP SLICAN (protokół XML)

                

Współpraca z kolektorami danych

                

Współpraca z wagami elektronicznymi

                

Współpraca z kasami fiskalnymi

                

Współpraca z drukarkami fiskalnymi i czytnikami kodów kreskowych

                

Współpraca z drukarkami etykietującymi

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Dodawanie własnych opcji modułów powiększających możliwości programu (operacje dodatkowe)

                

Tabele dodatkowe – tworzenie własnych tabel do rejestracji informacji dodatkowych w programie, które można wykorzystać potem np. w zestawieniach w Crystal Reports

                

Możliwość podpinania tabel dodatkowych do list szczegółów

                

Gniazda rozszerzeń – możliwość łatwego dostosowania do potrzeb indywidualnych użytkownika poprzez modyfikację działania programu i/lub dodawanie nowych funkcjonalności (również wykorzystujących tabele dodatkowe)

                

Definiowanie pól dodatkowych (10) w różnych miejscach w programie

                

Definiowanie słowników dodatkowych dla pól dodatkowych

                

Możliwość podpinania tabel dodatkowych do list szczegółów

                

Prestiż Plus | Prestiż | Biznes | Start

Dostępny administrator baz danych do zarządzania bazami programu

                

Dostępny archiwizator baz danych z możliwością kompresji ZIP oraz automatycznego tworzenia backupów, w połączeniu z harmonogramem systemowym

                

Dostępny konfigurator SQL – pozwala automatycznie skonfigurować serwer do pracy z programem

                

Dostępne mechanizmy kontroli poprawności danych

                

Współpraca z innymi modułami

WAPRO Mag może działać w pełnej integracji z modułami:

WAPRO Aukcje

Aukcje internetowe     
Zobacz

WAPRO Fakir

Finanse i księgowość     
Zobacz

WAPRO Kaper

Księga podatkowa i ryczałt
Zobacz

WAPRO Mobile

Mobilna    firma           
Zobacz

WAPRO Analizy

Analizy wielowymiarowe
Zobacz

WAPRO JPK

Jednolity plik kontrolny
Zobacz

WAPRO B2C

Sklep internetowy      
Zobacz

WAPRO B2B

Handel hurtowy           
Zobacz

WAPRO iBusiness

Mobilne analizy
Zobacz

Współpracuje z usługami:

WAPRO Online

Aplikacje WAPRO ERP w chmurze Dostępne 24/7
Zobacz

Biuro Rachunkowe Online

Automatyzacja współpracy z klientami 
Zobacz

WAPRO Mag – przykładowe ekrany aplikacji

Kartoteka asortymentowa z listą szczegółów

Edycja podstawowych informacji artykułu

Edycja cen artykułu

Podgląd dokumentu handlowego

Podgląd wydruku dokumentu handlowego

Lista dokumentów handlowych z listą pozycji w szczegółach

Generator zamówień do dostawcy

Lista zamówień

Kartoteka kontrahentów

Stany zamówień i rezerwacji towarów

Zadania CrM

Kalendarz zadań CrM

WAPRO Mag – zalecane wymagania sprzętowe

Stanowisko:

  • Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
  • 2 GB RAM,
  • minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
  • napęd DVD,
  • karta graficzna XGA/XVGA (1024×768),
  • Windows 7/Windows 8/Windows 10,
  • MS SQL Server 2014 lub nowszy w wariancie Express Edition.

Serwer:

  • Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
  • 4 GB RAM,
  • minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
  • napęd DVD,
  • karta graficzna XGA/XVGA (1024×768),
  • Windows 2012 R2 Server,
  • MS SQL Server 2014 lub nowszy

Stanowisko:

  • Komputer z procesorem 1 GHz kompatybilny z x86,
  • 1024 MB RAM,
  • 300 MB wolnego miejsca na dysku twardym,
  • karta graficzna XGA/XVGA (1024×768),
  • Windows 7/Windows 8/Windows 10.

WAPRO Mag – urządzenia współpracujące

Kasy fiskalne w podziale na producentów:

  • APOLLO HIDA
  • DATAPROCESS DSA-45B (drugiej generacji)
  • DATAPROCESS DSA-100 PROELCO
  • DATAPROCESS DSA-100 (drugiej generacji)
  • DATAPROCESS DSA-4000 PROELCO
  • DATAPROCESS DSA-4000S PROELCO
  • DATAPROCESS DSA-4000S (drugiej generacji)
  • DATECS MP55
  • DATECS MP-500T/MP-500TA
  • DATECS MP5000
  • ELEMIS Mega Plus
  • ELCOM EURO 2100
  • ELZAB ALFA
  • ELZAB ALFA EXTRA (2047 PLU)
  • ELZAB ALFA EXTRA (4095 PLU)
  • ELZAB ALFA LUX
  • ELZAB ALFA PLUS
  • ELZAB ALFA SUPER
  • ELZAB ALFA SUPER (2047 PLU)
  • ELZAB ALFA SUPER (4095 PLU)
  • ELZAB DELTA
  • ELZAB DELTA (10239 PLU) (drugiej generacji)
  • ELZAB DELTA (20479 PLU) (drugiej generacji)
  • ELZAB DELTA LUX (10239 PLU)
  • ELZAB DELTA LUX (10239 PLU) (drugiej generacji)
  • ELZAB DELTA LUX (20479 PLU) (drugiej generacji)
  • ELZAB ECO
  • ELZAB JOTA
  • ELZAB MINI
  • ELZAB SYSTEM-600
  • ELZAB D10
  • ELZAB ZETA
  • FASY ER5200
  • FASY Smile
  • IBM ENTRY 01
  • IBM ENTRY MILLENNIUM
  • INNOVA HIT
  • INNOVA HIT BELLA
  • INNOVA HIT PLUS
  • NOVITUS BONITA
  • NOVITUS BRAVO
  • NOVITUS FIESTA
  • NOVITUS FRIGO
  • NOVITUS FRIGO II
  • NOVITUS FRIGO II +
  • NOVITUS MA£E TANGO
  • NOVITUS PS3000
  • NOVITUS PS3000 Plus
  • NOVITUS PS3000 Net
  • NOVITUS RUMBA
  • NOVITUS SOLEO
  • NOVITUS SOLEO PLUS
  • NOVITUS TIPO
  • OPTIMUS-iC CR280 PLUS
  • OPTIMUS-iC PS2000
  • OPTIMUS-iC SYSTEM (drugiej generacji)
  • OPTIMUS-iC RUMBA (drugiej generacji)
  • OPTIMUS-iC TANGO
  • FAREX Flex DF-01
  • POSNET BINGO (drugiej generacji)
  • POSNET BINGO PLUS
  • POSNET BINGO HS (STANDARD, PLUS)
  • POSNET COMBO L
  • POSNET COMBO XL
  • POSNET ECR
  • POSNET ECR (drugiej generacji)
  • POSNET MOBILE
  • POSNET NEO STANDARD
  • POSNET NEO PLUS
  • POSNET PERFEKT
  • POSNET Bingo XL
  • POSNET Revo
  • SHARP ER-A227P
  • SHARP ER-A237P
  • SHARP ER-A237PS
  • SHARP ER-A277P
  • SHARP ER-A277PS
  • SHARP ER-A455P
  • SHARP ER-A457P
  • SHARP ER-A495PN (5 oraz 7 stawek VAT)

Drukarki fiskalne w podziale na producentów:

  • CompArt TP-LINE
  • CompArt TP-MINI
  • ELEMIS GIGA
  • FAREX Flex DF-01
  • ELZAB FP600 (5 oraz 7 stawek VAT)
  • ELZAB OMEGA (pierwszej oraz drugiej generacji)
  • ELZAB MERA
  • ELZAB MERA E
  • ELZAB MERA EFV
  • EMAR Duo
  • EMAR Duo Pro
  • EMAR PRINTO 57T
  • FASY SHAMAL
  • INNOVA PROFIT
  • INNOVA Market
  • NOVITUS DELIO
  • NOVITUS DELIO PRIME
  • NOVITUS QUARTO
  • NOVITUS VENTO
  • NOVITUS VENTO LED
  • NOVITUS VEGA MOBIL
  • NOVITUS VIVO
  • OPTIMUS-iC Wiking
  • OPTIMUS-iC Wiking Termik
  • OPTIMUS-iC SPARK 482G
  • OPTIMUS-iC Vivo (drugiej generacji)
  • ORHMET DF-1
  • ORHMET DF-2
  • ORHMET DF-3D
  • POSNET DF-300
  • POSNET DF-301
  • POSNET DF-302
  • POSNET DF-3001 (do wersji 39.2)
  • POSNET DF-3001 (do wersji 39.3
  • POSNET THERMAL (do wersji 39.0)
  • POSNET THERMAL (do wersji 39.1)
  • POSNET THERMAL (drugiej generacji od wersji 1.02)
  • POSNET THERMAL 5V
  • POSNET TEMO
  • POSNET COMBO DF
  • POSNET THERMAL HS
  • POSNET THERMAL HS EJ
  • POSNET THERMAL FV LED
  • POSNET THERMAL FV LCD
  • POSNET THERMAL FV VFD
  • POSNET THERMAL FV EJ LED
  • POSNET THERMAL FV EJ LCD
  • TORELL Duo Plus
  • TORELL Duo Pro
  • TORELL ANDROS
  • Torell Euro50TE Mini
  • Torell Euro150TE Flexy
  • UPOS FP-T2001FV
  • UPOS FP-T260FVA

Wagi etykietujące w podziale na producentów:

  • CAS LP-1 (TORELL)
  • CAS LP-1.6
  • CAS CL5000
  • DATAPROCESS DSP 803
  • ELZAB ETA
  • MEDESA ECO LABEL
  • MEDESA MAXIMA
  • MEDESA PLUS 21, PLUS 31
  • MEDESA PROXIMA
  • DIBAL K-235 (OPTIMUS-iC)
  • DIBAL K-255 (OPTIMUS-iC)
  • DIGI SM-80SX, SM-90

Drukarki etykietujące:

Wszystkie obecnie produkowane drukarki etykietujące posiadające sterowniki pod systemem operacyjnym WINDOWS – Drukarka systemowa.

  • Zebra Technologies Corporation
  • AVERY DENNISON AP2.4 (język programowania EPL2)
  • DATECS LP-50 (język programowania EPL2)
  • DATECS LP1000H (język programowania EPL2)
  • ELZAB ETA
  • BIRCH BP-443D
  • BIRCH BP-742
  • CLEVER TTP-242/TDP-242
  • ELTRON ORION (język programowania EPL2)
  • ELTRON TLP2742 (język programowania EPL2)
Drukarki współpracujące poprzez zewnętrzny edytor etykiet:

  • DYMO LabelWriter 400 Turbo – DYMO LABEL EDITOR

Czytniki:

Wszystkie obecnie produkowane czytniki kodów kreskowych posiadające interfejs typu – emulacja klawiatury, RS-232, USB

Wagi

  • CAS AP-1
  • FAWAG miernik ZOT-3 (Lubelska Fabryka Wag)
  • RADWAG serii WPT (Radomska Fabryka Wag)

Sprawdzarki:

  • ELZAB RF,RL,RW
  • ELZAB RF+,RL+,RW+
  • ELZAB LF,LFG,LL,LW

Kolektory:

  • CASIO DT700 ASKA (prog.REMANENT v1.14)
  • CIPHERLAB CPT-711 ASKA (prog.PZ-WZ)
  • CIPHERLAB CPT-8000 ASKA (prog.PZ-WZ)
  • CIPHERLAB CPT-8300 ASKA (prog.PZ-WZ)
  • CIPHERLAB CPT-711 ELZAB
  • CIPHERLAB CPT-711 ASKA (prog.PZ-WZ)
  • CIPHERLAB CPT-8000 ASKA (prog.PZ-WZ)
  • CIPHERLAB CPT-8300 ASKA (prog.PZ-WZ)
  • ARGOX PT-20 KONCEPT-L
  • CIPHERLAB CPT-8000 KONCEPT-L (prog.PZ-WZ)
  • METROLOGIC SCANPAL2 KONCEPT-L (v4.03)
  • METROLOGIC MSP14B
  • CIPHERLAB CPT-711 OPTIMUS-iC (prog. INWENTARYZATOR v1.66)
  • CIPHERLAB CPT-720 OPTIMUS-iC (prog. INWENTARYZATOR v1.30)
  • CIPHERLAB CPT-8000 OPTIMUS-iC (prog. INWENTARYZATOR v1.66)
  • CIPHERLAB CPT-8300 OPTIMUS-iC (prog. INWENTARYZATOR v1.66)
  • CIPHERLAB CPT-8500 NOVITUS (prog. INWENTARYZATOR PLUS wersja 1.90)
  • PHL2700 OPTIMUS-iC (prog. INWENTARYZATOR v2.9x)
  • OPL9728 OPTIDATA (prog.OPTImob. v2.00)
  • PHL2700 OPTIDATA (prog.OPTImob. v2.00)
  • DENSO BHT-300B SKK (prog.Maqazyn v3.0))
  • DENSO BHT-6045 SKK (prog.Data Collect v6.02)
  • SYMBOL P360/P460 Memory Scaners
  • CIPHERLAB CPT-711 TORELL
  • CIPHERLAB CPT-720 TORELL
  • UNITECH P630D TORELL

Terminale:

  • Ingenico ICT220
  • Ingenico ICT220
  • Ingenico ICT220
  • Ingenico ICT220

Centrale:

  • SLICAN (protokół XML)

VAT Split payment w WAPRO MAG

Jak przygotować firmę na split payment? Porady eksperta!

WAPRO RODO

WAPRO JPK Biznes

WAPRO JPK Biuro – prezentacja obsługi.

WAPRO JPK Biuro – seryjne przetwarzanie danych i wysyłka.

Jednolity plik kontrolny.

e-Kontrola skarbowa. Jednolity plik kontrolny JPK.

WAPRO MAG – nowości w programie 2015

Współpraca WAPRO MAG i WAPRO Fakturki z urządzeniami zewnętrznymi.

Remanent w WAPRO Mag.

WAPRO Mag – lokalizacja kontrahenta.

WAPRO Mag – kojarzenie faktury z dokumentem zaliczki.

Publikowanie analiz

Menedżer radzi

Obsługa płatności online – Przelewy 24

W systemie magazynowo handlowym WAPRO Mag udostępniono integrację z usługą Przelewy 24. Funkcja pozwala użytkownikom systemu do fakturowania WAPRO Mag na przygotowanie linków szybkich płatności oraz umieszczanie ich na wydrukach dokumentów jako link lub kod QR. Kod QR może być zeskanowany na aplikacji mobilnej w telefonie i użytkownik zostanie przeniesiony na stronę płatności banków.

Dodatkowo jeśli dokument wysyłany jest mailem to treść wiadomości zawiera taki link.
Funkcja dostępna jest od wariantu Start i działa jako usługa subskrypcyjna.

Konfiguracja

Aby skorzystać z usługi należy wprowadzić dane konfiguracyjne w systemie WAPRO Mag. W Administrator | Konfiguracja firmy | Rachunki bankowe dodano 3 nowe parametry:

  • Przelewy24 – identyfikator konta – jest to unikalny numer nadany w usłudze Przelewy 24
  • Przelewy24 – klucz CRC – parametr pobierany z portalu użytkownika usługi Przelewy 24 służy do zabezpieczania przesyłanych danych do usługi. Można ten klucz generować wielokrotnie w portalu. Każdorazowo po zmianie należy wpisać go ponownie do programu aby integracja działała poprawnie.
  • Przelewy24 – klucz do raportów – parametr pobierany z portalu użytkownika usługi Przelewy 24 służy do umożliwienia zewnętrznym systemom komunikację z API przelewy 24 w ramach tego konta

Dodatkowo w związku z tym, że działa to jako usługa subskrypcyjna w sekcji parametrów usługi subskrypcyjne pojawił się nowy parametr Obsługa płatności automatycznych

Przelewy24
Parametry do API dostępne są w portalu klienta w zakładce Moje dane. Aby system wykonywał wygenerowanie linków zapłaty należy poprawić istniejącą formę lub dodać nową oraz w jej edycji przypisać jaki operator ma być skojarzony z tą formą do generowania linków.

Tworzenie linku

Jeśli operator wystawia dokument typu Zamówienie od odbiorcy lub Faktura sprzedaży oraz wybierze klienta, który ma uzupełnione dane wymagane przez API usługi Przelewy 24 a także wybierze formę płatności skojarzoną z operatorem płatności online, nastąpi próba wygenerowania linku po zapisaniu dokumentu.
Kontrahent musi mieć uzupełniony adres email, ulicę, kod pocztowy, miejscowość.

Jako kwota wysyłana jest kwota pozostało z dokumentu oraz waluta dokumentu. Jeśli dokument ma podpięty jakiś dokument finansowy częściowo rozliczający dany dokument to do wygenerowania linku wysłana jest tylko kwota pozostało.
Po wygenerowaniu linku dostępna jest opcja jego wydruku na zamówieniu, fv pro formie lub fv sprzedaży w formie linku i kodu QR. Aby system wydrukował te informacje należy włączyć parametr w edycji wariantu wydruku (dla wydruków Crystal Reports (wzór własny) sekcja z linkiem drukuje się automatycznie jeśli jest do dokumentu wygenerowany link, który nie został potwierdzony).

Analogicznie podczas wysyłki dokumentu jako załącznik wiadomości email do jej treści dołączony zostanie link do płatności online.
Po wykonaniu płatności przez klienta, sprzedawca powinien wykonać weryfikację płatności oraz ją potwierdzić w systemie przelewy 24. Wykonanie tej operacji finalnie powoduje przekazanie środków z subkonta na konto sprzedawcy.

W programie po potwierdzeniu zmieni się status wpłaty oraz jej data. System domyślnie nie generuje rozliczenia takiego dokumentu ponieważ zazwyczaj rozliczenia spływają do systemu FK jako wyciągi bankowe co powodowałoby zdublowanie wpłat. Jeśli dokument został potwierdzony to kolejne jego drukowanie nie powoduje ponownego umieszczania linku na wydruku dokumentu. Potwierdzenie płatności dostępne jest pod prawym przyciskiem myszy po kliknięciu w dany link na liście szczegółów danego dokumentu.

Należy pamiętać, że jeśli po zapłacie pierwszego linku i jego potwierdzeniu wartość dokumentu ulegnie zmianie możliwe będzie wygenerowanie nowego linku na np. dopłatę. Aby kwota była prawidłowo wyliczona powinien być dodany dokument rozliczający tak aby wartość pozostało wskazywała finalną kwotę rozliczenia.

Ukrywanie archiwalnych elementów

Specyfiką przedsiębiorstwa jest ciągłe dostosowywanie się do zmieniających warunków na rynku, wewnętrznych reorganizacji czy zmiany modeli biznesowych.

Do tego dochodzą krótkoterminowe projekty czy sezonowe promocje. Wszystko to powoduje, że jedyną stałą jest zmiana. Konsekwencją jej w programie jest szereg różnego rodzaju obiektów, które kiedyś były używane, a obecnie już nie są. Niestety dalej wyświetlają się na listach pomimo tego, że nikt ich nie używa.
Sukcesywnie w programie magazynowo handlowym WAPRO Mag wprowadzane są opcje pozwalające ukrywać takie zbędne elementy, i celem tego artykułu jest szybkie przybliżenie miejsc gdzie można z tego skorzystać.

Najstarszym miejscem pozwalającym na ukrywanie pozycji to ukrywanie kontrahentów poprzez ich blokowanie oraz artykułów. Kontrahenci
Ukrywanie kontrahenta można zrealizować przy pomocy funkcji Blokuj obrót magazynowy dostępnej w edycji kontrahenta w zakładce 3) Dane handlowe c.d. – program lojalnościowy.
Dodatkowo można zablokować wielu kontrahentów poprzez ich zaznaczenie i wybranie (przycisk Operacje) operacji dodatkowej o nazwie Blokowanie sprzedaży = blokuj.
Obydwie operacje spowodują oznaczenie kontrahenta kolorem szarym i przeniesieniem go w drzewie po lewej stronie do sekcji Zablokowani.

Towary
Analogicznie można ukryć towary na listach poprzez edycję i zaznaczenie w zakładce 1) Informacje podstawowe opcji Blokuj obrót magazynowy, lub zaznaczając i wybierając podobnie operację Blokowanie artykułu.
Tu nie ma w drzewku sekcji Zablokowane ale jest filtr na belce filtrów (nad listą towarów) w formie kłódki, która ma 3 stany:
Kolor ikony:
Niebieski – Pokazuj nie zablokowane
Czerwony – Pokazuj zablokowane
Szary – Pokazuj wszystkie

Kolejne elementy które mogą być ukrywane to np. pracownicy oraz użytkownicy systemu.

Pracownicy
Aby przenieść pracownika do archiwum wystarczy podświetlić go w kartotece pracowników (Kartoteki | Pracownicy) i z menu prawego przycisku myszy wybrać opcję Przenieś do archiwum.
Filtr pracowników przeniesionych do archiwum dostępny jest w drzewku po lewej stronie.

Użytkownicy
Lista użytkowników systemu dostępna jest w menu Administrator | Użytkownicy i grupy a następnie po prawej stronie listy znajduje się opcja Archiwizuj. Jej kliknięcie powoduje przeniesienie użytkownika do archiwum. Aby wyświetlić listę archiwalnych użytkowników należy zaznaczyć nad listą użytkowników filtr Arch.
Ukrywanie lub archiwizacja dotyczy logicznych obiektów systemu WAPRO Mag między innymi magazynów lub kas logicznych użytkownika.

Magazyn
Archiwizacja magazynu dostępna jest z poziomu edycji magazynu czyli kartoteka Magazyn | Magazyny / wybór magazynu następnie edycja poprzez Popraw i w zakładce 4) Remanent, aktywność opcja Magazyn nieaktywny. Po zaznaczeniu opcji magazyn znika z listy podstawowej oraz w listach podczas wyboru magazynu np. na dokument MM. Aby wyświetlić nieaktywne magazyny podobnie jak w towarach wystarczy skorzystać z ikony filtra w postaci kłódki nad listą magazynów.

Kasy użytkownika Kasy użytkownika dostępne są w menu Kartoteki | Kasy, podobnie jak w innych przypadkach aby przenieść ukryć kasę wystarczy wejść w edycję kasy i zaznaczyć opcję Kasa archiwalna. Lista rozwijalna w oknie kas pozwala wyświetlić kasy wg ich stanu aktywności.

Formy płatności
Użytkownik może ukryć na listach także nie używane formy płatności jeśli głównie operuje 2 lub 3 formami to zbędne mu są inne, które wynikają z definicji systemu. Aby je ukryć wystarczy wejść w okno form płatności Kartoteki | Formy płatności i wybrać opcję Aktywna na wybranej formie.

Dokumenty handlowe
Kolejny element podlegający konfiguracji to wyłączanie nie używanych typów dokumentów handlowych. Aby tego dokonać należy wybrać w menu Administrator | Typy dokumentów | handlowe. Po wybraniu Popraw na danym typie dokumentu dostępna jest opcja Aktywna w programie. Po zaznaczeniu tej opcji dokument nie będzie widoczny na liście rozwijalnej zawierającej typy dokumentów w trakcie ich wystawiania.
Z dokumentami powiązane są często statusy, nie koniecznie są to statusy dokumentów handlowych ale już dokumenty zamówień mają konfigurowalny słownik statusów oraz oferty i zlecenia serwisowe maja konfigurowalne słowniki statusów.

Statusy dokumentów
Wszystkie słowniki dostępne są w menu Administrator | Statusy dokumentów | po wejściu w edycję danego statusu poprzez Popraw, dostępna jest opcja Status aktywny.

Operatorzy paczek kurierskich
Ostatnim elementem jest możliwość ukrywania na liście nieużywanych operatorów paczek kurierskich. Definiowanie ich aktywności dostępne jest w menu Administrator | Konfiguracja firmy | Paczki kurierskie | Konfiguruj. Po prawej stronie listy wyboru operatora dostępna jest ikona wskazująca czy konfiguracja danego operatora ma być brana pod uwagę czy nie. Po jej wyłączeniu zostanie ukryta na liście w trakcie tworzenia paczek

Obsługa pola BDO w WAPRO Mag

W Systemie magazynowo handlowym WAPRO Mag wprowadzono obsługę tzw. Pola BDO czyli numeru identyfikacyjnego w bazie danych gospodarowania odpadami.

Podmioty realizujące obrót towarami podlegającymi pod taki rejestr np. artykuły elektroniczne czy elektryczne zobowiązane są do zamieszczania tego numeru na dokumentach handlowych.

W systemie WAPRO Mag wprowadzono dedykowane pole Numer BDO w edycji danych firmy (System | Firmy / wybór firmy | Popraw).
Pole umieszczone w tym miejscu będzie uwzględnione:

  1. Na wydruku faktury z systemu (wzór systemowy oraz Crystal Reports) oraz wydruk korekty
  2. Eksport danych do faktury XML ECOD
  3. Możliwość umieszczenia na paragonach z drukarki fiskalnej
    a. EPSON Thorell TM – konfiguracja urządzenia zakładka Stopka
    b. POSNET Thermal FV EJ LCD – opcja Operacje na drukarce a następnie w sekcji Programowanie wstępne ustawienie Stopka paragonu i opcja Zaprogramuj

Uwaga!
Pamiętaj, że większość drukarek posiada moduły serwisowe, które umożliwiają zaprogramowanie dodatkowych linijek nagłówka lub stopki, w których taki numer można umieścić. Skonsultuj to ze swoim opiekunem urządzeń fiskalnych.

Po wprowadzeniu numeru BDO drukuje się ona automatycznie na fakturze w sekcji danych sprzedawcy i nie wymaga to włączenia dodatkowych elementów w wariancie wydruku.

Wykorzystanie kalendarzy CRM

System magazynowo-handlowy WAPRO Mag posiada wbudowany moduł CRM, który umożliwia użytkownikom planowanie swoich czynności do wykonania.

System magazynowo-handlowy WAPRO Mag posiada wbudowany moduł CRM, który umożliwia użytkownikom planowanie swoich czynności do wykonania.

W ramach modułu dostępny jest bardzo wygodny w użyciu kalendarz, w którym w różnych przekrojach mogą być prezentowane zadania bieżącego użytkownika lub innych użytkowników. Niniejszy artykuł opisuje funkcjonalność kalendarzy przypisanych do pracowników, które mogą być przeglądane i zarządzane przez koordynatora w układzie wielokolumnowym.

Pierwszą czynnością jest zdefiniowanie kalendarzy, można to wykonać w menu Kartoteki | Kalendarze CRM. Użytkownik wprowadza nazwę kalendarza i kolor jaki ma być widoczny na liście w kalendarzu.

Kolejny krok to przypisanie poszczególnym pracownikom danego kalendarza, wykonuje się to z poziomu edycji kartoteki pracownika (Kartoteki | Pracownicy | Popraw | zakładka 3) CRM )

Po przypisaniu kalendarza wystarczy już tylko dodać zadania CRM, należy pamiętać że jeśli tworzymy zadanie dla kogoś to należy je przypisać. W oknie definiowania zadania CRM dostępna jest zakładka Przydzieleni pracownicy, w której w menu prawego przycisku myszy znajduje się opcja Przydziel pracownika.

Tak stworzone zadanie widoczne będzie zarówno w kalendarzu od strony tego pracownika będącego również użytkownikiem systemu jak również z poziomu koordynatora pracy w kalendarzach pracowników.

Aby włączyć taki widok koordynatora można w menu wybrać CRM | Kalendarz zadań a następnie włączyć widok w układzie Tydzień roboczy z widokiem Wiele kolumn a także zaznaczyć opcję Rozkład zadań pracowników co został oznaczone na poniższym rysunku. Lista będzie prezentowała poszczególne kalendarze w postaci kolumn dzięki czemu łatwo można analizować obłożenie poszczególnych pracowników, dodatkowo kolory pozwalają łatwo rozróżnić wybrane kalendarze.

Widok jest elastyczny i funkcjonalny dzięki czemu można np. dodawać czy edytować zadania poprzez ich podwójne kliknięcie lub menu prawego przycisku myszy. Bardzo szybko można zmieniać zakresy godzinowe np. poprzez przesuwanie zadania pomiędzy godzinami czy tez pomiędzy kalendarzami. Aby zmienić zakres godzin wystarczy zaznaczyć dane zadanie a następnie je rozciągnąć pomiędzy wskazanymi godzinami.

Wykorzystanie tego modelu pracy umożliwia bardzo efektywne zarządzanie pracownikami i zadaniami jakie są do nich przypisane.

Jak skonfigurować program do współpracy z elektronicznym nadawcą Poczty Polskiej

Wersja 8.40.0 systemu magazynowo handlowego WAPRO Mag udostępniła użytkownikom WAPRO ERP wiele zmian w module paczek. Jedna z nich to udostępnienie tego modułu już od wariantu START dzięki czemu wszyscy klienci mogą korzystać z integracji. Druga to dodanie nowej integracji z systemem Elektroniczny Nadawca dostarczanym przez Pocztę Polską.

Integracja dostarcza użytkownikom szereg funkcji:

  1. Nadawanie paczek pojedynczo
  2. Nadawanie paczek grupowo
  3. Pobieranie listy urzędów nadania, które przypisane są do danego konta EN
  4. Pobieranie etykiet
  5. Aktualizacja statusu
  6. Zamawianie kuriera

Jak rozpocząć pracę?
Użytkownik powinien wprowadzić dane umożliwiające rozpoczęcie komunikację z usługą Elektronicznego nadawcy. Konfiguracja dostępna jest w programie w menu Administrator | Konfiguracja firmy | Paczki kurierskie | Konfiguracja na liście operatorów należy wybrać Poczta Polska i wprowadzić dane do usługi.

Najważniejsze parametry oczywiście dotyczą danych do logowania – Login do elektronicznego nadawcy, Hasło do Elektronicznego nadawcy, Kod urzędu nadania.
Parametry te wynikają z zawartej umowy między przedsiębiorcą a Pocztą Polską. W trakcie jej zawierania przypisane są odpowiednie urzędy nadania dla danej firmy

Jeśli użytkownik nie pamięta kodu urzędu (należy wprowadzić tu kod numeryczny dostarczany przez PP) to może pobrać listę i skopiować w to miejsce odpowiedni kod.
W tym celu najpierw należy uzupełnić login i hasło a następnie przejść do modułu Paczek – CRM | Paczki Kurierskie, w module wybrać Dodaj i wskazać jak operatora paczki Pocztę Polską. Następnie przy polu punkt nadania znajduje się słownik punktów, po jego otwarciu dostępna jest opcja Ładuj punkty odbioru. Funkcja z API pobierze tylko urzędy dostępne dla danego użytkownika.

Dodatkowe elementy jakie może ustawić użytkownik to rachunek bankowy dla paczek pobraniowych, dane adresowe oraz czy program ma kasować tzw. Zbiory podczas pierwszej synchronizacji danego dnia.
Należy pamiętać, że paczki w poczcie polskiej przypisywane są do tzw. Zbiorów. Program w momencie nadawania paczki pojedynczo opcją Nadaj Paczkę tworzy oddzielny zbiór dla każdej paczki, udostępnia też właśnie dla poczty polskiej drugą operację Nadaj paczki grupowo (Poczta Polska) ta operacja wysyła grupowo X paczek do jednego zbioru. Sam parametr odpowiada za sytuację kiedy użytkownik tworzy zbiory różnymi metodami np. loguje się też przez WWW i tworzy zbiory z plików np. na kolejne dni.
Włączenie parametru spowoduje skasowanie zbiorów, które nie zostały finalnie nadane (zgodnie z zaleceniem integracyjnym z tą usługą). Jeśli jednak użytkownik tworzy zbiory do nadania w kolejnych dniach to takie kasowanie nie jest pożądane.

Pamiętaj także, że domyślnie usługa Poczty Polskiej wymaga domyślnie zmiany hasła co 30 dni, co komplikuje komunikację z nią w trybie integracyjnym gdzie nie są zgłaszane komunikaty o konieczności zmiany hasła. Jeśli chcesz wyłączyć takie ustawienie skontaktuj się z opiekunem Poczty Polskiej celem dokonania zmiany.

WAPRO Mag i integracja z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej

Moduł WAPRO Mag został wzbogacony o integrację z największym operatorem przesyłek jakim jest Poczta Polska.
Poczta Polska swoim klientom udostępnia system o nazwie Elektroniczny nadawca, dzięki czemu użytkownicy tego systemu mogą korzystać z przesyłek pocztowych i kurierskich zarówno w kraju jak i za granicą.

Wersja 8.40.0 systemu magazynowo-sprzedażowego WAPRO Mag, wprowadziła istotne zmiany w module Paczek kurierskich.

Po pierwsze moduł ten został udostępniony użytkownikom systemu WAPRO Mag z pakietu WAPRO ERP w wariancie START czyli najniższym wariancie.

Po drugie moduł został wzbogacony o integrację z największym operatorem przesyłek jakim jest Poczta Polska. Poczta Polska swoim klientom udostępnia system o nazwie Elektroniczny nadawca, użytkownicy tego systemu mogą korzystać z przesyłek pocztowych i kurierskich zarówno w kraju jak i za granicą.

Dodatkowo za pośrednictwem Poczty Polskiej dostępna jest największa sieć punktów odbioru dla odbiorców końcowych z wykorzystaniem takich punktów jak:

Punkty pocztowe
Stacje Orlen
Sieć sklepów Żabka
Kioski RUCH

Użytkownicy systemu WAPRO Mag otrzymali w ramach nowej funkcjonalności następujące operacje do wykorzystania:

  1. Nadawanie paczek pojedynczo lub grupowo (opcja w zależności od wyboru tworzy albo jeden zbiór w EN lub wiele zbiorów z pojedynczymi paczkami)
  2. Obsługa wielu rodzajów przesyłek
  3. Pobieranie listy punktów nadawczych przypisanych do danego klienta
  4. Pobieranie etykiet dla zbioru paczek
  5. Zamawianie kuriera
  6. Sprawdzanie statusu
  7. Automatyczne kasowanie niezamkniętych zbiorów EN

Dodatkowo integracja obejmuje możliwość przesyłania informacji o numerze paczki do systemu integracji z Allegro czyli WAPRO Aukcje dzięki temu mogą automatyzować proces nadawania paczek i informowania o tym swoich klientów.

Analogicznie można tworzyć paczki na podstawie zamówień otrzymanych z transakcji Allegro (pobranych za pośrednictwem systemu WAPRO Aukcje) lub za pośrednictwem sklepu internetowego WAPRO B2C. Dane adresowe przenoszone są do paczki w sposób automatyczny co pozwala wyeliminować błędy nadawania paczek.

* Obecne API usługi Elektroniczny nadawca nie umożliwia nadawania paczek w ramach tzw. Allegro Dostawy

Przygotuj firmę do RODO z oprogramowaniem WAPRO ERP

25 maja 2018 roku weszło w życie rozporządzenie ogólne o ochronie danych osobowych, w skrócie określane jako RODO. Znowelizowane przepisy zmieniły sposób podejścia do ochrony danych osobowych.

Przedsiębiorstwa przetwarzające dane osobowe mają obowiązek dokonywania samodzielnej oceny ryzyka naruszenia bezpieczeństwa tych danych i odpowiedniego dostosowania do niego swojej polityki zarządzania przetwarzaniem danych osobowych. Tym, u których zostanie naruszone bezpieczeństwo danych osobowych, na przykład dane „wyciekną” a przedsiębiorstwo nie będzie w stanie udokumentować należytej staranności i dbałości o zabezpieczenie danych osobowych, grożą wysokie kary.

W związku z tym wszystkie firmy przetwarzające dane osobowe powinny wprowadzić w życie, adekwatną do zdiagnozowanego poziomu ryzyka, politykę zarządzania przetwarzaniem danych osobowych w przedsiębiorstwie. Powinna ona gwarantować odpowiedni poziom bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.

Od 25 maja 2018 roku, każdy administrator danych osobowych oraz każdy podmiot przetwarzający dane osobowe, powinien móc również udokumentować, że monitoruje poziom ryzyka naruszenia bezpieczeństwa i integralności danych osobowych oraz, że prowadzi dostosowaną do niego politykę zarządzania bezpieczeństwem tych danych. Powinna ona być uzależniona od wielkości przedsiębiorstwa, od ilości oraz kategorii przetwarzanych danych osobowych. W małej firmie, świadczącej usługi dla osób prawnych, zatrudniającej kilku pracowników przyjęte organizacyjne oraz techniczne środki ochrony danych osobowych mogą być zdecydowanie prostsze niż na przykład w firmie handlowej posiadającej kilka sklepów internetowych, których oferta skierowana jest dla osób fizycznych lub w firmach przetwarzających, ze względu na profil świadczonej działalności, dane bardziej wrażliwe.

Zalecane jest aby przygotowanie firmy do RODO odbywało się przy udziale specjalisty do spraw ochrony danych jednak z pewnością wiele firm przygotowuje się samodzielnie. W związku z tym zwracamy uwagę aby bardzo dokładnie przeanalizować wspomniane ryzyko naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Firma, w których do tej pory nie było żadnych incydentów naruszenia danych osobowych, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu może dojść do wniosku, że takiego ryzyka nie ma lub, że jest pomijalnie małe.

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO dotyczy oczywiście całokształtu ochrony danych osobowych, przetwarzanych elektroniczne oraz tych w formie papierowej ale to przetwarzanie danych osobowych w formie elektronicznej jest najbardziej narażone na możliwość naruszenia bezpieczeństwa. Pamiętajmy o stałym, bardzo szybkim rozwoju technologii IT, który to ryzyko stale zwiększa.

Podstawowym i najważniejszym problemem, z którym musi sobie poradzić każde przedsiębiorstwo jest techniczne zabezpieczenie zbiorów danych osobowych. Dotyczy to w takim samym stopniu zabezpieczenia baz danych, archiwów baz danych jak i pozostałych plików zawierających dane osobowe np. plików MS Excel, plików wymiany danych XML lub plików deklaracji podatku dochodowego osób fizycznych oraz innych. Osobom, które nie wiedzą jak technicznie zabezpieczyć zarządzane przez siebie dane osobowe, doradzamy aby skorzystały z wsparcia Partnerów Asseco WAPRO.

Poza zabezpieczeniem danych środkami technicznymi, należy pamiętać o środkach organizacyjnych takich jak odpowiednie przechowywania kopii zapasowych, bezpiecznym przenoszenie, tylko zabezpieczonych kopii danych, ze szczególnym uwzględnieniem przenoszenia danych poza siedzibą firmy ponieważ tam są najbardziej narażone, zabezpieczeniu serwerów, zabezpieczenia komputerów z dostępem do danych osobowych i innych.

RODO wymaga od administratorów danych oraz podmiotów przetwarzających dane osobowe również prowadzenie rejestrów dokumentujących sposób przetwarzania danych, wymaga również realizacji kilku nowych praw podmiotów danych to jest osób fizycznych, których dane są przetwarzane. Aby ułatwić pracę osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo danych w firmach w oprogramowaniu WAPRO ERPzostanie wprowadzonych wiele modyfikacji.

W programach:

  • Rozbudowany zostanie system rejestrowania operacji przetwarzania danych kartotek pracowników oraz kontrahentów, od rejestrowania zmian w danych do rejestrowania operacji wydruków zawierających dane osobowe oraz wykonywanie operacji eksportu danych z powyższych kartotek do plików wymiany danych;
  • Dodane zostanie rejestrowanie historii uprawnień do przetwarzania danych w kartotekach kontrahentów oraz pracowników;
  • Dodana zostanie opcjonalna możliwość wymagania okresowej zmiany hasła oraz wymaganie odpowiedniej jego „siły”;
  • Dodany zostanie wydruk danych osobowych oraz możliwość wyeksportowania tych danych do pliku XML;
  • Dodana zostanie operacja anonimizacji danych – po przekroczeniu obowiązkowych okresów przechowywania danych, tzw. okresów retencji danych, wynikających z przepisów prawa, będzie możliwość zanonimizowania danych wybranego pracownika lub kontrahenta;
  • W programach ograniczony zostanie do minimum zakres zapisywanych danych kontrahentów oraz pracowników, tylko do tych danych, które są wymagane do zrealizowania celu;

Poza powyższymi będzie możliwość tworzenia:

  • Rejestru czynności przetwarzania;
  • Rejestru zgód na przetwarzanie wraz z wycofywaniem zgody;
  • Rejestru upoważnień (uprawnień dostępu do danych w programach oraz udzielonych upoważnień dla podmiotów zewnętrznych);
  • Rejestru naruszeń;
  • Rejestru żądań wglądu do danych;
  • Rejestr dokumentów (kopii elektronicznych dokumentów).

Autor:
Piotr Jeżewski
Szef Wydziału Produkcji Systemów Finansowo-Księgowych WAPRO ERP

JPK – rozliczenia kwartalne a miesięczny JPK_VAT

Firma rozlicza VAT kwartalnie. Kiedy sporządzam JPK wyświetla się komunikat „Brak e-deklaracji VAT7 po imporcie danych z bazy źródłowej” – co zrobić?

Firma rozlicza VAT kwartalnie. Kiedy sporządzam JPK wyświetla się komunikat „Brak e-deklaracji VAT7 po imporcie danych z bazy źródłowej” – co zrobić?

W programie WAPRO Kaper istnieje możliwość tworzenia miesięcznych deklaracji pomocniczych VAT-7 JPK, w celu weryfikowania danych JPK_VAT. W programie można wykonać taką pomocniczą deklarację za każdy miesiąc kwartału.

W pierwszym kroku proszę sprawdzić, czy jest zaznaczony obowiązek wysyłania danych do US w formie elektronicznej:

Następnie proszę utworzyć deklarację pomocniczą VAT-7 JPK (upewnij się, że wybrany rok to 2018), która znajduje się w oknie „Deklaracje – formularze, zgłoszenia NIP firmy”:

Po dodaniu i zapisaniu takiej deklaracji jest możliwe wygenerowanie pliku JPK.

JPK – w pigułce

Odpowiedzi na często stawiane pytanie:

Pytanie: Czy JPK jest płatny?
Odpowiedź: WAPRO JPK wariant Biznes jest bezpłatny dla wszystkich klientów WAPRO, którzy posiadają aktualny program (wersja przynajmniej 8.30.0) z pakietu WAPRO ERP tj. WAPRO Fakturka, WAPRO Mag, WAPRO Fakir, WAPRO Kaper. Wariant Biuro jest płatny.

Pytanie: Czym się różnią warianty WAPRO JPK?
Odpowiedź: WAPRO JPK Biuro to głównie automatyzacja procesu składania deklaracji JPK, szczegółowe różnice rozpisane są na stronie produktu

Pytanie: Podczas importu z WAPRO Fakturka pojawia się np. błąd walidacji, Poczta jest nieprawidłowa wartość. Wartość „” jest nieprawidłowa przy uwzględnieniu jego typu danych – co zrobić?
Odpowiedź: W edycji danych firmy w WAPRO Fakturka (Program | Konfiguracja | Dane firmy) należy upewnić się, że pola typu Poczta, Gmina są prawidłowo uzupełnione.

Pytanie: Podczas importu z WAPRO Fakturka pojawia się np. błąd walidacji, REGON jest nieprawidłowy – co zrobić?
Odpowiedź: W edycji danych firmy w WAPRO Fakturka (Program | Konfiguracja | Dane firmy) należy upewnić się, że pole REGON jest prawidłowo uzupełnione.

Pytanie: Który schemat JPK_VAT jest prawidłowy?
Odpowiedź: Aktualnie obowiązującym schematem JPK_VAT jest schemat numer 3.

Pytanie: Dlaczego w UPO nie ma podanego urzędu skarbowego?
Odpowiedź: W wersji pliku JPK VAT (3), który obowiązuje od 01.01.2018 nie jest już przekazywana informacja o Urzędzie Skarbowym i dlatego Urząd nie jest określony.

Pytanie: Jak wykonać eksport JPK_VAT z programu WAPRO Fakturka?
Odpowiedź: Dane należy wyeksportować do programu WAPRO Fakir lub WAPRO Kaper, następnie uzupełnić dane o informacje kosztowe i zakupy (WAPRO Fakturka nie posiada faktur zakupu i faktur kosztowych), a następnie wygenerować JPK_VAT z systemu finansowo księgowego.

Pytanie: Gdzie zapisywane są pliki JPK?
Odpowiedź: Domyślnie pliki zapisywane są w folderze publicznym np. C:\Użytkownicy\Publiczne\Dokumenty publiczne\

Pytanie: Czy można podpisać JPK w inny sposób niż podpisem kwalifikowanym?
Odpowiedź: WAPRO JPK umożliwia elektroniczny podpis deklaracji JPK profilem zaufanym, który można pozyskać bezpłatnie np. przez bank.
Szczegółowa procedura podpisu deklaracji JPK została opublikowana w pomocy programu dostępnej w tym artykule.

Back to Top